آرشیو اسفند ماه 1401

معرفی بهترین فیلم و سریال های خارجی و پیگیری اخبار سلبریتی ها

سریال last of us بهترین اثر آخر زمانی

۱۱ بازديد
به دنبال واکنش های ناگوار به یک ویروس خطرناک، جامعه به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و بسیاری از افراد به هیولاهایی تبدیل شدند که به سادگی قابل کشتن نبودند. جوئل، یک مرد باهوش و ماهر در برخورد با این هیولاها، و یکی از معدود بازماندگان انسانی است. همراه با یک مامور سابق، جوئل برای بقا و پیدا کردن یک مقصد امن، به سفری پرمخاطره در سراسر آمریکا می‌پردازد. در ادامه سفرشان، جوئل و همراهش با افراد جدیدی آشنا می‌شوند که به دنبال هدف‌های خود هستند و از جمله آن‌ها یک دختر جوان به نام الی است که تحت مراقبت او قرار می‌گیرد. در طول سفر، جوئل و الی با چالش‌های بسیاری روبرو می‌شوند، از جمله مواجه شدن با گروه‌های خطرناک انسانی که به دنبال قدرت و کنترل هستند، هیولاهایی که بسیار قوی تر و خطرناک تر از هیچ چیز دیگری هستند، و نیز دشمنی‌هایی که آن‌ها را تا قله‌ی تحمل خود خواهند رساند.
به نظر بسیاری از افراد، الی کلید مقابله و پیروزی در برابر این بیماری وحشتناک اشت که بیش از 20 سال انسان ها را درگیر کرده است. با گذشت زمان، ارتباط بین جوئل و الی به شدت تقویت می‌شود و آن‌ها برای بقا و پیدا کردن یک مقصد امن، به دنبال هم می‌رود. در این مسیر، آن‌ها با موانع بسیاری روبرو می‌شوند، اما با ایستادگی و شجاعت، آن‌ها تلاش می‌کنند تا به هدف خود برسند. در نهایت، جوئل و الی به مقصد خود می رسند؟ در این سریال خواهید دید.

چرا آخرین بازمانده از ما معروف شد؟
سریال The Last Of Us یا آخرین بازمانده از ما، یکی از جدیدترین آثار در دست تهیه شبکه HBO است که بر پایه داستان مجموعه بازی‌هایی با همین نام ساخته می‌شود. بازی آخرین بازمانده از ما یکی از محصولات شرکت بازی سازی Naughty Dog است که پس از عرضه اولین نسخه آن، بسیار مورد توجه قرار گرفت و توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند. شبکه اچ بی او اعلام کرده که قصد دارد طلسم عدم موفقیت اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی را بشکند و آن را به یک سریال موفق و شاخص تبدیل کند.
برخی جزئیات کلیدی از نکات خاص موجود در داستان مهم‌تر هستند. به طور مثال اینکه لباس شخصیت‌ها در صحنه‌های مختلف دقیقا همانی باشد که در بازی وجود دارد، طبیعتا به اندازه انتقال پیام و محتوای اصلی داستان اهمیت ندارد. قطعا اینکه ما یک سکانس بازی را دقیقا همانطور که در بازی رخ داده در سریال هم ببینیم جذاب است و ما هم این کار را کرده‌ایم. حتی در بعضی از صحنه‌ها، دیالوگ‌های شخصیت‌ها دقیقا با بازی یکی است اما وقتی فیلمنامه را می‌خوانیم به راحتی متوجه تفاوت‌های داستان سریال با بازی خواهیم شد.  مساله‌ای که وجود دارد این است که شما باید یک بازی ویدیویی را به دنیای تلویزیون بیاورید. واضح است که باید از همه پتانسیل‌ها استفاده کنید تا قصه را کامل‌تر به مخاطب انتقال دهید. در چنین پروژه‌ای هدف ما داستان‌سرایی صحیح در یک مدیوم جدید است و نحوه انتقال ایده‌ها به بیننده برای ما بسیار اهمیت دارد. بنابراین ما باید یک اثر جدید خلق می‌کردیم و از همان ابتدا این موضوع را برای تیم سازنده به عنوان یک چالش در نظر گرفتیم. نتیجه این شد که خروجی کار فوق‌العاده از آب درآمد و همه ما ثانیه شماری می‌کنیم تا بینندگان اثر خلق شده ما را ببینند.  نیل دراکمن در مورد اکشن موجود در بازی هم گفت که سریال بر خلاف بازی،بر روی اکشن تمرکز ندارد. اکشن در بازی‌ها بیشتر مورد توجه است چرا که باعث می‌شود گیمرها داستان را بهتر متوجه شوند . اما در مورد سریال ما این موضوع را نداریم، به همین دلیل است که در سریال، بیشتر وزنه درام سنگینی خواهد کرد. در واقع داستان سریال بیشتر بر روی رابطه جوئل و الی تمرکز دارد.

اطلاعات پخش the last of us
این سریال از شبکه اچ بی او پخش می شود. تا کنون یک فصل 9 قسمتی از این مجموعه منتشر شده است. سازندگان فعلا آن را برای فصل بعدی هم تمدید کرده اند. بازیگران اصلی مانند پدرو پاسکال نیز با ادامه نقش آفرینی در این سریال موافقت کرده اند. تاریخ پخش فصل دوم مشخص نیست؛ اما احتمالا اواخر 2023 باید منتظر آن باشیم.

نقد و بررسی خلاصه فیلم علفزار

۱۱ بازديد

"فیلم علفزار"، نخستین فیلم بلند کاظم دانشی، در جریان تولیدات واقع‌گرای "اجتماعی" سینمای ایران قرار می‌گیرد و به طور صریح و بدون پرده، گوشه‌های پنهان و تاریک جامعه را با تصاویر و کلماتی بیان می‌کند که در جریان اصلی تولیدات مجوزدار سینمایی و رسانه‌های رسمی، نمایش داده نشده بودند. دانشی، با استفاده از ماجرای واقعی و تکان‌دهنده‌ی تجاوز گروهی در خمینی‌شهر اصفهان در سال ۱۳۹۰، از آن به عنوان یکی از منابع الهام خود استفاده کرده و با تمرکز بر تجربه‌ی پرتنش و ملتهب، این فیلم جنجال‌برانگیز را خلق کرده است.

فیلم علفزار، یک درام دادگاهی سنتی است که با برجستگی شخصیت قهرمان، ایجاد همبستگی و تأکید بر عدالت، برای آشکار کردن حقیقت و دفاع از حقوق قربانیان ظلم و ستم، به وجود آمده است. این فیلم نه تنها با مشکلات اجتماعی ملتهب و بی‌نظمی روبرو نمی‌شود، بلکه از تهدیدات نمایندگان سیستم فاسد هم در مقابل ایستادگی می‌کند. در برابر پافشاری‌هایی که به اصول خود وفادار است، باید در چندین جبهه مبارزه کند و از منافع شخصی خود چشم پوشی کند. فیلمساز، با تسلط به اصول فیلمنامه‌نویسی، قبل از شروع توسعه داستان اصلی، بهترین زمینه‌های شخصی برای پرداختن به شخصیت اصلی را بوجود می‌آورد. افتتاحیه فیلم، علاوه بر نشان دادن واقعه‌ی محوری، که امروزه جزء مشخصه‌های فیلم‌های اجتماعی سینمای ایران است، برای بیان درگیری قهرمان با سیستم، او را در موقعیت ضعف نشان می‌دهد. این حادثه نه تنها ابتدایی و غافلگیرکننده نیست، بلکه به‌عنوان مانعی برای تحقق نیاز شخصیت (انتقال به تهران)، بر سر تحقق اهداف او اثرگذار است.

هر گروه از شخصیت‌های علفزار، به یکی از سه طبقه‌ی مختلف اجتماعی تعلق دارند. خانواده‌ی سارا، با در نظر گرفتن اینکه طبقه‌ی متوسط به چیزی افسانه ای تبدیل نشده، به این طبقه تعلق دارد، در حالی که شهردار و خانواده‌اش نمایندگانی برای صاحبان پول و قدرت در نظام اجتماعی-سیاسی امروز ایران هستند. به عنوان مقابل، فریبا و محسن نمایندگانی از ضعیف‌ترین طبقه‌ی جامعه هستند. آن‌ها در مقابل تبه‌کاران فیلم، حتی نزد بازپرس هم تلاشی برای سرهم‌کردن توجیهی محکمه‌پسند ندارند! با صداقتی رهایی‌بخش درباره‌ی اقدام مسئله‌سازشان حرف می‌زنند و حتی برای پذیرش مجازات‌اش - حتی اگر توان تحمل یا پرداخت‌اش را نداشته‌باشند- پیش‌قدم می‌شوند. با وجود این تفاوت، مشابه دو پرونده‌ی دیگر فیلم، اینجا نیز طبیعی‌ترین عمل دو انسان، در تماس با نمایندگان سیستم، برایشان عاقبتی غیرمنتظره به دنبال دارد. این به طور واضح به ناکارآمدی رویه‌های رسمی و قانونی جاری، در نسبت با تک‌تک اقشار جامعه، اشاره دارد. اما حضور دختر ۱۰ ساله‌ی دو شخصیت، تراژدی قصه را تکمیل می‌کند.

نگاهی به فیلم سینمایی تی تی

۹ بازديد


آیدا پناهنده چند سالی است که توانسته با ساخت فیلم‌هایی چون ناهید و اسرافیل اولا نشان دهد که سینمای زنانه‌ را درست می‌شناسد و اسیر شعارهای فمنیسمی گل درشت نشده و در ثانی ثابت کند که قدرت و تبحر خاصی در روایت قصه کاراکترهای اصلی فیلم‌هایش و تبدیل کردن آنها به یک «شخصیت» دارد. او در تی تی این کار را به حد اعلا رسانده و کاراکتری خلق کرده بس دوست داشتنی و جذاب که با بازی فوق‌العاده الناز شاکردوست، به یادماندنی‌تر هم شده است. در ادامه با نقدی بر فیلم تی تی همراه ما باشید.


 داستان از چه قرار است؟
براهیم دانشمند (فیزیکدان) است و اخیرا توانسته به فرمولی دست پیدا کند که با آن ثابت می‌کند سیاهچاله بزرگی در حال جارو کردن جهان است و این اتفاق زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، رخ خواهد داد. ابراهیم حالش بد می‌شود و به کما می‌رود و در همین حین، کاغذهایش گم می‌شود. تی تی که یکی از خدمه بیمارستان است، این کاغذها را می‌گیرد و با خود به خانه می‌برد. رابطه افلاطونی و عجیب و غریبی بین ابراهیم و تی تی رخ می‌دهد و این زن جوان که یک کولی است، به دریا می‌رود و تا صبح راز و نیاز می‌کند تا ابراهیم از بستر بیماری بیدار شود. زندگی ابراهیم و تی تی به هم گره می‌خورد و با آمدن نامزد تی تی یعنی امیر ساسان، ماجرا پیچیده‌تر می‌شود.

 شخصیت پردازی ماهرانه
شخصیتی که آیدا پناهنده در فیلم تی تی خلق می‌کند، یکی از به یادماندنی‌ترین شخصیت‌های دوست‌داشتنی سینمایی چند سال اخیر است. تی تی زنی است که به قول خودش دارد «مثل انسان» زندگی می‌کند. مهربانی و اخلاق بچه‌گانه تی تی نشان از معصومیت بیش از حد این زن دارد.شاکردوست با لهجه‌ای که البته هر از گاهی خارج از میدان می‌زند در قالب یک زن جوان شمالی فرو رفته و دقیقا مانند زنان سخت‌کوش و مقتدر خطه شمالی کشورمان رفتار می‌کند و راه می‌رود. او زنی است که به تنهایی زندگی خود را می‌چرخاند و از هیچکس و هیچ چیز نمی‌ترسد. او قدرت‌هایی دارد که تا انتهای فیلم مشخص نمی‌شود که آیا واقعا سحر و جادویی در این زن نهفته شده یا اینکه او فقط به این موارد باور دارد و در حال شعبده بازی است. تی تی می‌خواهد انسان باشد و دیگران نیز انسان باشند و دلش برای بشریت می‌سوزد، بشریتی که از دیدگاه چشمان درشت و بی‌گناه او، پر از اشکال و ایراد است و «یک چیزی‌اش می‌شود.»
در نقطه مقابل، نامزد او که یکی از بهترین ضدقهرمانانی است که در چند سال اخیر نیز در سینمای ایران دیده شده است. او مردی است که با تی تی درآمدزایی برای خود ایجاد می‌کند و نامزدش را تبدیل به یک روبات زایمان برای این و آن کرده است اما در عین حال عاشق اوست.از آن طرف ابراهیم را داریم، شخصیتی که نسبت به دو کاراکتر دیگر کمتر جزییات دارد و پارسا پیروزفر توانسته با نقش آفرینی ماهرانه خود این نقصان را جبران کند. ابراهیم یک دانشمند و فیزیکدان است که هم و غم زندگی‌اش به فرمول‌های پیچیده‌اش برمی‌گردد.

جمع بندی
در پایان می توان تی تی را جزو بهترین آثار سینمایی ایران در سال های اخیر دانست و تماشای آن را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.